בריחת שתן: 6 מיתוסים נפוצים שכדאי לשבור

כ-51 מיליון גברים ונשים סובלים מבריחת שתן בארה"ב לבד, והשכיחות של מגוון רחב של מיתוסים סביב המצב הזה גורמת לרבים לסבול בשקט.

 

הנה כמה מן הטעויות הנפוצות ביותר לגבי בריחת שתן, 6 מיתוסים ששווה לשבור לפני שממשיכים הלאה:

 

מיתוס 1: רק אנשים מבוגרים וקשישים סובלים מבריחת שתן

למרות שבריחת שתן שכיחה יותר בקרב אנשים מבוגרים, היא משפיעה גם על אנשים צעירים, כולל נשים שמעולם לא היו בהריון. במחקר אחד שכלל יותר מ-1,000 נשים צעירות שטרם ילדו, בין 11% ל-27% דיווחו על תסמינים של בריחת שתן. מצבים בריאותיים כמו סוכרת, פגיעה במערכת העצבים, פעילות יתר של שלפוחית ה​​שתן יתר ובעיות רפואיות אחרות עלולים לגרום לבריחת שתן אצל חולים צעירים משני המינים.

 

מיתוס 2: אפשר לטפל בבריחת שתן על ידי צמצום שתיית מים

נוזלים, כולל מים, הם בעלי חשיבות חיונית לבריאות תקינה וטובה של גופנו. הגבלת צריכת נוזלים אינה רעיון טוב להתמודדות עם בריחת שתן, מפני שהיא עלולה לגרום לבעיות אחרות, חמורות יותר. אפשרות טובה יותר היא להגביל צריכת משקאות המכילים קפאין, כמו גם משקאות מוגזים ואלכוהול אשר עשויים לגרות את שלפוחית ​​השתן.

 

מיתוס 3: נסיעה למרחקים ארוכים לא באה בחשבון

למעשה, נסיעה ארוכה יכולה להפחית סימפטומים של דיכאון, שלעתים קרובות מלווים מצבים כמו בריחת שתן. דיכאון ורגשות של חרדה אינם תופעות לוואי נדירות של בריחת שתן ובעיות אחרות בשלפוחית ​​השתן, והימנעות מהפעילויות שאתם נהנים לעשות עלולה להחריף את הבעיות הללו. אתם יכולים למנוע חלק מחוסר הוודאות שכרוך בנסיעה למרחקים ארוכים אם תארזו זוג תחתונים נוספים או קניית חיתולים למבוגרים בזול ותקפידו לעצור מספר רב של פעמים בדרך כדי לרוקן את השלפוחית.

 

מיתוס 4: אם ילדתן, שלפוחית ​​השתן שלכן נעשית חלשה לכל החיים

זה נכון כי שהמשקל של הריון יכול להחליש את שרירי רצפת האגן, וניתוח חתך חיץ בלידה יכול גם הוא להיות בעל השפעה על השליטה במעיים ובשלפוחית ​​​​השתן. עם זאת, תסמינים של בריחת שתן נעלמים בדרך כלל תוך מספר שבועות מרגע הלידה, ואם הם בכל זאת נשארים, ישנם טיפולים רבים שיכולים לעזור.

 

מיתוס 5: ניתוח הערמונית גורם לבריחת שתן לטווח ארוך

אמנם ייתכן שתהיה תקופה זמנית שבה תחווה בריחת שתן לאחר הניתוח, אבל ברוב המקרים, המצב חוזר לקדמותו בתוך כמה שבועות או חודשים.

 

מיתוס 6: אתם פשוט צריכים לחיות עם זה

זה אולי המיתוס הגדול מכולם, והוא לגמרי לא נכון. כיום ישנם טיפולים יותר מאי פעם בבריחת שתן, החל מתרופות, עבור בטיפול ושינוי התנהגותי וכלה בניתוח פשוט. כל הפתרונות זמינים עבורכם והרופא שלכם יכול לעזור להחליט על תוכנית הטיפול הכי טובה בשבילכם.

 

אם אתם מרגישים שנפלתם קורבן למיתוסים אלה או אחרים, שכחו ממה שאתם חושבים שאתם יודעים וגשו להתייעצות עם רופא מומחה. זה הצעד הראשון לקראת עתיד בריאותי טוב יותר.